onsdag den 10. september 2014

Wanted Wednesday - lillebrors værelse

Billederlyskædetapetopbevaringkommodebabushkadukkersengpuderlego opbevaring, lampen er fra Ilva, men kan tilsyneladende ikke købes mere. I stedet kunne den gule flowerpot være fin på sådan et værelse
For lige at gøre værelserne færdige (her narrer jeg vidst kun mig selv...) kommer der også en kollage over lillebrors værelse. Jeg har tidligere lavet en lille inspirationscollage vedr. hans værelse, men det skader jo ikke at gøre igen. Fordelen ved at lave disse collager eller moodboards er, at man dels kan se hvordan tingene ser ud sammen, men også at man selv kan huske, hvad og hvor de forskellige ting købes og ligeledes kigge lidt på dem inden man går ud og bruger det halve af ens månedsløn. Som skrevet tidligere skal farverne på lillebrors værelse primært være gul og grå. Der har dog sneget sig lidt beige eller "coffee" om man vil ind da sengeranden fra leander er i denne farve. Som det fremgår af kollagen har jeg også smidt et par petroleumsfarvede bolde i lyskæden for at forbinde de skønne billeder fra minstreg. Jeg er stadig ikke helt sikker på kombinationen, men så er det godt, at der er lidt tid til at tænke i. Jeg elsker, at man selv kan kombinere farverne i lyskæden og at sætte dem sammen som i collagen giver et godt indtryk af, hvordan udtrykket på den færdige kæde kommer til at se ud. Jeg er stor fan af disse kæder da de dels giver et rigtig hyggeligt lys, men også fordi de netop kan bruges til at samle farverne i et rum så der kommer en form for rød tråd. På kollagen har vi allerede kommoden, stuva opbevaringsskuffen, sengen og lampen. Lampen brugte vi i vores tidligere lejlighed, men har ikke rigtig fundet et egnet sted til den i huset. Nu får den formegentligt nyt liv på lillebrors værelse. Af øvrige møbler har vi en afsyret gammel skolepult som han får ind. Den står pt på ældstepigens værelse og har været flittigt brugt. Hun vil dog gerne have et langt skrivebord. Yngstepigens værelse er for lille til bordet da det fylder en del så nu får lillebror det. Vores legekøkken kommer også til at stå derinde. Det er dette vi har. Pigerne har været rigtig glade for det. Jeg er dog godt træt af farven, men hvis der er legeværdi i det, får det lov at overleve endnu et barn. Måske jeg vil forsøge at male det??... På sigt skal han nok også have et lille bord og et par stole, men det venter vi med til at se hvad behovet er. Pigerne har haft et som jeg skåner lillebror for. Det er lilla med blomstret tapet. Meget yndigt, men knap så maskulint. Endelig har jeg lavet en "klap-madras" der udfoldet måler 80x80 og sammenlagt 40x40 cm. Den er pt i kravlegården, men jeg forestiller mig, at den skal ind på værelset. Vi har også et par store puder (I ved sådan nogen fra et puderum på "fritteren") som jeg vil sy nyt betræk af i noget koksgrå uldstof. Endelig kunne jeg godt tænke mig at sy en hynde til opbevaringsbænken i samme stof som puderne eller måske petroleum? Det tror jeg bliver fint.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar